میرک کراشر

ایستگاه مرکزی بتن

بچینگ پلانت (ایستگاه مرکزی بتن) چیست؟

بچینگ پلانت یا بچ پلانت دستگاهی است که مواد تشکیل دهنده بتن را مخلوط کرده و ترکیب می کند. بتن به محض آماده شدن به وسیله تراک میکسر به محل مورد نظر انتقال داده شده، در محل بتن ریزی استفاده می شود که این امر باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می گردد.

در برخی موارد بچینگ پلانت به صورت موقت در یک پروژه بکار برده می شود نه به عنوان یک دستگاه دائمی. در این گونه موارد محل نصب بچینگ پلانت باید نزدیک محل بتن ریزی باشد، هدف از این کار استفاده بهینه از زمان و مکان است به طوری که به سهولت بتوان از بتن ترکیب شده استفاده کرده و از هر گونه تاخیری در فرایند ساخت و ساز جلوگیری به عمل آورد.

هر بچینگ پلانت در صورت نیاز یک میکسر برای ترکیب کردن مصالح، آب، سیمان و سایر ترکیبات دارد که سایز آن متناسب با پروژه در حال احداث است.

علاوه بر میکسر، هر بچینگ پلانت دارای یک فیدر توزین مصالح می باشد که برای ذخیره مصالح و توزین دقیق هر کدام از آنها به کار گرفته می شود. با استفاده از این سیستم می توانیم بتنی مستحکم و مطابق با اصول ساختمان سازی تولید کنیم.

بچینگ پلانت ها به دو گروه تر و خشک تقسیم میشوند.

در بچینگ پلانتهای تر همه مصالح همزمان با هم ترکیب می شوند و سپس بتن آماده به محل پروژه انتقال داده می شود. بتن بدست آمده از این بچینگ پلانت کاملا یکدست و یکنواخت می باشد.

اما در بچینگ پلانت های خشک، مصالح به جز آب با هم ترکیب شده و توسط یک تراک میکسر بارگیری می شود. سپس به مصالح آب اضافه شده و عمل میکس در حین انتقال به محل پروژه انجام می گیرد.

بچینگ پلانت ها در انواع و ظرفیت های متفاوت و نسبت به نیاز مشتری طراحی و ساخت می شوند.

از انواع این بچینگ پلانت ها می توان به بچینگ پلانت های ثابت، پرتابل و موبایل اشاره کرد.

 

یکی از پر طرفدارترین بچینگ پلانت های موجود در عرصه بتن و ساختمان سازی بچینگ پلانت پرتابل با قابلیت جابه جایی راحت و نصب و راه اندازی سریع می باشد.

از ویژگیهای بچینگ پلانت پرتابل طراحی فشرده و کاملا بهم پیوسته آن است.

بچینگ پلانت موبایل نسل جدیدی از ایستگاه مرکزی بتن است که در سایه مطالعه، تحقیق و توسعه، تجربیات و تکنولوژی روز، طراحی و ساخته شده و قابلیت نصب و راه اندازی در حداقل فضا با کمترین هزینه را جهت برخورداری از یک ایستگاه مرکزی بتن با تمامی تجهیزات آن را فراهم می سازد.

این نوع بچینگ پلانت به گونه ای ساخته شده است که نیازی به جدا کردن قطعات (دمونتاژ) نداشته و دستگاه براحتی و در حداقل زمان آماده کار و تولید بتن می شود.

همچنین از نظر مالی بسیار مقرون به صرفه بوده و برای شرکت ها و سازمان هایی که قصد استفاده از بچینگ پلانت را در چند پروژه مختلف دارند ،پروزه های کوتاه مدت و برای پروژه هایی که به علت داشتن مسافت طولانی از یک ایستگاه مرکزی بتن ثابت، امکان حمل بتن توسط تراک میکسر میسر نمی باشد، گزینه مناسبی است.

برخی از امکانات و ویژگیهای بچینگ پلانت موبایل عبارتند از:

  • طراحی فشرده و کاملا بهم پیوسته در جهت امکان انتقال دستگاه برای مسیرهای طولانی و صعب العبور

  • سیستم توزین کاملا دیجیتالی

  • دارای سیستم دوربین مداربسته جهت دید بهتر اپراتور

  • سیستم کنترل قوی و قابل اطمینان (بوسیله کامپیوتر و یا بصورت دستی)

  • توانایی نصب پرینتر برای گرفتن گزارش از مصالح مصرفی

  • کیفیت بالای محصول برای استفاده در بلند مدت

  • بهره وری بالا در هر موقعیتی

  • سرعت بالا در انجام کار

  • ایمن و قابل اعتماد

  • نصب و راه اندازی آسان

  • هزینه های پایین نگهداری

  • هزینه پایین اجرای فونداسیون

  • حمل و نقل سریع و آسان

  • صرفه جویی در هزینه انتقال بتن

  • امکان راه اندازی در حداقل فضا

  • مجهز به نوار نقاله تا شو جهت سهولت در حمل و نقل

بچینگ پلانت موبایل با قابلیت نصب میکسر سینگل شفت، توین شفت و یا پن میکسر ( نسبت به مدل تولیدی)، می تواند بتن آماده ای با کیفیت میکس عالی با سرعت بیشتر تولید کند.

این بچینگ پلانت در ظرفیت های مختلف تولید شده و براحتی توسط یک تریلر حمل و نقل می شود.

همچنین بچینگ موبایل با میکسر توین شفت به لحاظ میکس بتن با اسلامپ پائین جهت تولید بتن غلطکی (Rcc) برای پروژه های راهسازی جایگزین خوبی برای آسفالت می باشد.

معرفی میکسر بتن سینگل شفت (افقی، تک محوره)
– کیفیت میکس عالی، یکنواختی ترکیب- زمان میکس کوتاه و ظرفیت بالا- نگهداری سریع، ساده و کم هزینه

– سهولت دسترسی به داخل میکسر با استفاده از دریچه تعبیه شده

معرفی میکسر بتن دو محوره

  یکی از بهترین میکسر های بتن، میکسرهای دو محوره (Twin Shaft) یا توین شفت می باشند که به طور گسترده برای تولید بتن آماده با کیفیت میکس عالی کاربرد دارند.این میکسرها قابلیت اختلاط ۰/۵ متر الی ۳ متر مکعب مصالح بتنی را در هر بچ دارا می باشند.بدنه این میکسرها فولادی بوده و در بدنه داخلی آنها صفحه های ضد سایش تعبیه شده که قابل تعویض می باشند.در میکسرهای دو محوره، دو شفت افقی (محور) همراه با چکشهای فولادی در نقاط ابتدایی تا انتهایی محورها با زاویه های خاص قرار دارد که قدرت میکس دستگاه را بالا می برد. در ابتدای چکشها، پره هایی جهت میکس و بالا بردن اختلاط بتن تعبیه گردیده که آنها نیز قابل تعویض می باشند.

میکسر های توین شفت مجهز به سیستم گریس پمپ اتوماتیک می باشند و همچنین پمپ دستی در دریچه تخلیه آنها تعبیه شده تا در موارد ضروری (قطعی برق) دریچه باز شود تا بتن در داخل میکسر خشک نشود.

میرک کراشر

03

ایستگاه مرکزی بتن

ایستگاه مرکزی بتن

ایستگاه مرکزی بتن

 

منبع :

تحصیل در آلمان

تحصیل در فرانسه

تحصیل در اتریش

تحصیل در مجارستان

تحصیل در مجارستان

تحصیل در ایتالیا

 

موقتا امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد

موقتا امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد